Inbound Marketing & Content

INBOUND MARKETING & CONTENT

I følgende opgave skulle jeg finde en selvvalgt virksomhed, og analysere deres nuværende inboundstrategi samt udarbejde en ny.

Jeg har valgt at tage fat i Buch Copenhagen. Det er en dansk virksomhed, der producerer og sælger tøj til kvinder med henblik på luksus mode af boheme, romantik og eksklusive designs.

Siden de opstartede i 2009 har virksomheden haft stigende vækst, og da det er en butik, jeg selv handler i, kunne det være spændende at dykke nærmere ind i netop denne.

 

Konklusion på nuværende inbound strategi: 

Buch Copenhagen benytter primært Instagram og Facebook til deres nuværende indbound strategi. 

De poster både opslag, videoer og stories af modeller iført tøjet, og deres kommende tøjkollektion, som de laver hver måned. På både Facebook og Instagram poster de flere gange dagligt. 

Især på Instagram postes mange videoer af modeller, der bærer tøjet. De giver derfor også de besøgende inspiration til forskellige looks. 

Buch stærkest på Instagram, hvor de lader til at have flere likes og kommentarer end Facebook. 

SEO:

Jeg har undersøgt, hvor gode Buch Copenhagen er i forhold til deres SEO. 

Ved at google Buch Copenhagen – eller bare Buch – er virksomheden den øverste, der kommer frem visninger.  

Hvis man derimod søger på ord som “kjole”, finder man først en link til Buchs hjemmeside langt nede på side 2 af en google visning. Hvis man derimod er mere konkret, og søger specifik på “boheme tøj”, som er noget Buch særligt lægger vægt på, de sælger på deres hjemmeside, ligger de nummer 4 på en google søgning, og nummer 3 ved at google “unik kjole”. 

Hvis man kigger på Buchs menuer på deres hjemmeside, har jeg undersøgt deres SEO ud fra menuerne “Buch News” og “Buchaholics”. 

“Buch News” kom øverst frem på en google søgning. Dog kom “Buchaholics” slet ikke med et link til Buch Copenhagen, uanset hvor langt ned man kiggede i googlesøgninger. 

Det kan konkluderes, at der er plads til forbedringer i Buch Copenhagens SEO. De kommer kun op på visse søgninger, hvis man ved, decideret hvad man søger som kunde, og de kan derfor være sværere at opdage ved en google søgning, hvis ikke man kender til Buch. 

 

Buyer Persona af Buch Copenhagen: 

For at få en forståelse af en ny besøgendes kunderejse hos Buch Copenhagen, har jeg opstillet en Buyer Persona. 

 Louise 22 år 

  • Mangler ny vinterjakke 
  • Søger et look, hvor hun skiller sig ud fra mængden 
  • Daglig bruger af sociale medier 
  • Finder typisk inspiration på de sociale medier eller ved google søgninger

  • Efter corona handler hun mere online (både computer og telefon)

Buyer Personas købsrejse: 

52% af unge mellem 18 og 29 år lader sig inspirere af køb på de sociale medier. 

33% af de køb, der er foretaget på inspiration fra de sociale medier er tøj, sko og smykker til kvinder 

Undersøgelser viser også at anbefalinger fra omkredsen og sociale medier har betydning